Strålskyddsstiftelsen pekar på alla fel i SVT:s artikel “upplagd av andra” — Strålskyddsstiftelsen – 15 Oktober, 2019

(Strålskyddsstiftelsen)  I en artikel med rubriken ”5G: är det nya mobilnätet en hälsofara?” publicerade SVT den 13:e oktober gravt felaktiga och vinklade påståenden om risker med 5G och mobilstrålning. Redaktören Linus Brohult vid SVT Vetenskap vägrar berätta vem som skrivit artikeln. Artikeln är undertecknad SVT Vetenskap men Brohult säger att ”den är upplagd av andra vid en annan redaktion”.

Strålskyddsstiftelsen går här igenom stycke för stycke de allvarliga felen i SVT:s artikel och pekar på hur artikeln grovt vinklats till förmån för intressenterna bakom 5G (dvs Ericsson, Telia mfl). →

Läs mera via Strålskyddsstiftelsen pekar på alla fel i SVT:s artikel “upplagd av andra” — Strålskyddsstiftelsen

Överklagan av felaktig myndighetsrapport om strålningsrisker — Strålskyddsstiftelsen – 8 Juli, 2019

(Strålskyddsstiftelsen.se)  Föreningen Vågbrytaren och Elöverkänsligas Riksförbund har nyligen överklagat Folkhälsomyndighetens beslut att inte rätta det felaktiga kapitlet om hälsorisker med elektromagnetiska fält och mikrovågsstrålning i Miljöhälsorapporten 2017. Mona Nilsson ordförande för Strålskyddsstiftelsen har i egenskap av ombud för de båda föreningarna sänt in ett överklagande till Förvaltningsrätten i Stockholm den 31 maj 2019.

Läs mera via Överklagan av felaktig myndighetsrapport om strålningsrisker — Strålskyddsstiftelsen