Strålskyddsstiftelsen pekar på alla fel i SVT:s artikel “upplagd av andra” — Strålskyddsstiftelsen – 15 Oktober, 2019

(Strålskyddsstiftelsen)  I en artikel med rubriken ”5G: är det nya mobilnätet en hälsofara?” publicerade SVT den 13:e oktober gravt felaktiga och vinklade påståenden om risker med 5G och mobilstrålning. Redaktören Linus Brohult vid SVT Vetenskap vägrar berätta vem som skrivit artikeln. Artikeln är undertecknad SVT Vetenskap men Brohult säger att ”den är upplagd av andra vid en annan redaktion”.

Strålskyddsstiftelsen går här igenom stycke för stycke de allvarliga felen i SVT:s artikel och pekar på hur artikeln grovt vinklats till förmån för intressenterna bakom 5G (dvs Ericsson, Telia mfl). →

Läs mera via Strålskyddsstiftelsen pekar på alla fel i SVT:s artikel “upplagd av andra” — Strålskyddsstiftelsen

6 forskare: Folkhälsomyndighetens Miljöhälsorapport är felaktig, måste skrivas om — Strålskyddsstiftelsen -28 November, 2018

Sex svenska forskare verksamma inom forskningsområdet hälsoeffekter av strålning från trådlös teknik och mobiltelefoner har i en skrivelse till Folkhälsomyndigheten begärt att Miljöhälsorapportens avsnitt om elektromagnetiska fält skrivs om eftersom det är ”gravt missvisande”, innehåller ”uppenbara fel och brister” samt att de båda professorerna från Karolinska Institutet som skrivit avsnittet har “uppenbara intressekonflikter”. Strålskyddsstiftelsen har……Läs mera

via 6 forskare: Folkhälsomyndighetens Miljöhälsorapport är felaktig, måste skrivas om — Strålskyddsstiftelsen