Om familjerna inom SVT / Media – Swebbtv Embeddded med Julia Caesar | SwebbTV – 31 Aug, 2020

mainlogo

(SwebbTV) Detta är ett program i vår serie “Swebbtv Embedded” där vi sänder utvalda program från våra samarbetspartners, denna gång med Julia Caesar om familjedynastierna inom SVT och andra mediekanaler som finansieras med skattepengar.

Läs mer & Om familjerna inom SVT / Media – Swebbtv Embeddded med Julia Caesar. — SwebbTV(30:40)

Allt fler länder och kineser vänder sig emot kommunistpartiets tyranni | NewsVoice – 22 Aug, 2020

Kinesiska kommunistpartiets kongress. Foto: Dong Fang. Licens: Public Domain
Kinesiska kommunistpartiets kongress. Foto: Dong Fang. Licens: Public Domain

NewsVoice – 21 Aug, 2020

HISTORIA & DEBATT. Deng Xiaoping var den första ”modernistiska” ledaren för Kinas kommunistiska parti (KKP) som inledde Kinas marsch mot den ”statskapitalism” som präglat Kina de senaste decennierna. Statskapitalismen har gjort de högsta KKP-ledarna och deras familjer stormrika eftersom de vid ”reformerna” fick ta över monopolföretag för en spottstyver via sina kontakter i partitoppen. Detta faktum är oftast helt bortglömt i västliga massmedier.

Läs mer & video: “The first documentary movie on CCP virus, Tracking Down the Origin of the Wuhan Coronavirus” (54:07) via NewsVoice.se

SR-profilens sågning av kollegerna: “Deras politiska engagemang följde helt modet och gruppen” | Nya Dagbladet – 23 Juli, 2020

Montage: NyD-privat/moralist/CC BY-SA 3.0

Anna Björklund sågar den politiskt korrekta kulturen på Sveriges Radio.

(Nya Dagbladet)  Den politiska inriktningen på Sveriges Radio präglas av en grund och slentrianmässig ängslighet som helt följer modet och gruppen. Det skriver Anna Björklund, som nyligen fick sparken från ”Tankesmedjan” i P3, i en debattartikel om åsiktsklimatet på Public service. →

Läs mer via SR-profilens sågning av kollegerna: “Deras politiska engagemang följde helt modet och gruppen” — Nya Dagbladet

Mikael Willgert och SRs journalist om agendan som styr Sverige | SwebbTV – 26 Maj, 2020

(SwebbTV)  Här är ett samtal mellan Swebbtvs Mikael Willgert och Sveriges Radios journalist Josephine Freje som diskuterar den agenda som styr Sverige. Samtalet skedde inför det program om Swebbtv som SR Medierna sände den 9 maj men som klipptes ned och förvanskades till oigenkännlighet. →

Läs mer via Mikael Willgert och SRs journalist om agendan som styr Sverige — SWEBBTV – SwebbTV

Är SR en trovärdig kanal? Vad journalisten sa på telefon när jag först blev kontaktad — SwebbTV – 17 Maj, 2020

SwebbTV

Den 27 februari blev Mikael Willgert uppringd av Josephine Freje Simonsson som berättar att hon ska göra ett informativt program om Swebbtv för SR Medierna.Mediernas journalist säger i detta telefonsamtal att de i det program de ska göra om Swebbtv inte ska tala OM Swebbtv utan MED oss som jobbar. →

Läs mer & video: “Är SR en trovärdig kanal? Vad journalisten sa på telefon när jag först blev kontaktad.” (23:15) via – SwebbTV

Josephine Freje Simonsson ”näthatar” SwebbTV — NewsVoice – 10 Maj, 2020

(NewsVoice)  GRANSKNING & DEBATT. En svensk statsfinansierad kanal angriper med en ”granskning” på nytt en oberoende kanal utifrån det gamla vanliga manuset om hur en mediekonkurrent ska sänkas inför en publik. Denna gång får SwebbTV smaka på ett negativt vinklat reportage av SR-skribenten Josephine Freje Simonsson som på sin hemsida har frilansslogan: ”Gräver – Ifrågasätter – Jävlas”.

Josephine Freje Simonsson inleder sin ingress så att läsarna tidigt ska förstå vad det är som gäller: →

Läs mer via Josephine Freje Simonsson ”näthatar” SwebbTV — NewsVoice

Åsiktsdiktatur – Maktetablissemangets visar sitt fula tryne — VAKEN.se

Robert Aschberg

(VAKEN.se)

Journalisterna inom etablissemangets massmedia i allmänhet och Public Service i synnerhet har i vår tid utvecklats till det styrande maktetablissemangets främsta försvarare och propagandister,  en åsiktsdiktatur. En gång i världen betraktades journalismen som den tredje statsmakten som var satt att kritiskt granska samhällets makthavare. Dagligen får vi exempel på att denna kader av journalister numer ser som sin viktigaste uppgift att försvara makten genom att förminska och sprida falska anklagelser mot de nya fria medierna som tagit över rollen som maktens kritiker. Den som mer än någon annan gett detta trista förhållande ett ansikte är den svenska journalismens överhuvud, Publicistklubbens ordförande Robert Aschberg. Han är galjonsfiguren för den svenska åsiktsdiktaturen. →

Läs mer via Åsiktsdiktatur – Maktetablissemangets visar sitt fula tryne — VAKEN.se

Originaltext: anthropocene.live

Facebook, Google och suspekta uppringare försöker stoppa Ole Dammegårds föredrag — NewsVoice.se – 22 September, 2019

(NewsVoice.se) NOTERAT. Okända uppringare försöker och lyckas stoppa Ole Dammegårds föredrag medan Facebook stänger ned sidor som marknadsför föredragen. Det säger Johnny “Cash” Smith som arrangerar Dammegårds turnéer. Trots motståndet blir turnéerna framgångar. Inom kort kommer Dammegård tillbaka till Sverige.

Ole Dammegård har vuxit till att bli en av Västvärldens mest eftertraktade föredragshållare. Dammegård har belönats med “Prague Peace Prize” och han talar om statsterrorism, skuggregeringar och om dödspatruller som eliminerar hot mot makteliters agendor. →

Läs mera & video Svensk Webbtelevision: “Saturday interview 43 – Ole Dammegård on the background to terrorist acts” (46:16) via  — NewsVoice

Ring P1 mörkar om den “rena” kärnkraften – Kalle Hellberg förklarar — NewsVoice.se – 30 Juli, 2019

DEBATT“Eftersom det i media numera är vanligt att både “experter”, politiker och allmänhet sprider lögner om ”koldioxidfri kärnkraft” så ville jag rätta till detta genom ett inlägg i Ring P1″. Det skriver Kalle Hellberg som är refuserad av  Ring P1, Sverige Radio. Därför pratade han in följande på Ring P1:s telefonsvarare. NewsVoice publicerar det “förbjudna” meddelandet.

Läs mera via Ring P1 mörkar om den “rena” kärnkraften – Kalle Hellberg förklarar — NewsVoice.se

SR:s program Bota mig! grovt vilseledande och vinklat — Strålskyddsstiftelsen – 16 Mars, 2019

Sveriges Radio har sänt programmet Bota mig! i P1 där Strålskyddsstiftelsen påstods ha lämnat felaktig information om en studies resultat. I strid med SR:s sändningsregler fick inte Mona Nilsson från Strålskyddsstiftelsen kommentera kritiken.  Reportern Simon Magnusson undanhöll på ett synnerligen ohederligt sätt lyssnarna fakta om att studien bevisligen visar förhöjd risk för sköldkörtelcancer samt att Strålskyddsstiftelsens artikel bygger på att två ledande experter på området drar slutsatsen att studien visar förhöjd risk för sköldkörtelcancer.

Läs mera: SR:s program Bota mig! grovt vilseledande och vinklat — Strålskyddsstiftelsen